Subcribe to our RSS feeds Join Us on Facebook Follow us on Twitter Add to Circles

Tuesday, January 21, 2014

Cara Memahirkan Kemahiran Menaip Anda


  Ketukan jari jemari di papan kekunci sebenarnya memerlukan teknik yang betul. Kemahiaran menaip ini amat diperlukan oleh pekerja khususnya pekerja dalam pejabat yang menggunakan komputer seharian.. tidak perlu gusar kerana ada jalan penyelesaiannya. Saya mengesyorkan anda melayari website ini keybr.com .. Website ini seakan seperti permainan tetapi ia dapat membantu anda cara menaip secara profesional dan lebih pantas. Laman keybr.com ini bertindak sebagai 'guru' kelas menaip anda lebih kurang macam itu.Ia dilengkapi dengan beberapa tahap dan anda boleh bermain dari bawah.

Yang menariknya, laman ini akan menyimpan segala rekod latihan anda mengikut hari dan kekerapan tetapi dengan syarat anda perlu mendaftar menggunakan akaun Facebook anda. Mudah dan senangkan !!
Penilaian dibuat merangkumi masa kelajuan taipan anda, ksalahan yang dilakukan, purata kelajuan, serta  kelajuan terbaik, untuk membolehkan anda menilai sejauh mana perkembangan anda dari semasa ke semasa. Dibawah ini saya terterakan sedikit screenshot laman itu



No comments:

Post a Comment